Rehberlik ve psikolojik danışma, öğrencilerimizin ruhsal, fiziksel, bilişsel, sosyal ve eğitsel yönden gelişebilmelerini, bütün yönleri ile kendilerini tanıyarak uygun kararlar verebilmelerini, seçim yapabilmelerini, çevreleriyle olumlu sağlıklı ve dengeli ilişkiler kurabilmelerini sağlamak amacıyla, uzman kişilerce sağlanan sistemli, planlı ve profesyonel bir psikolojik yardım hizmetidir.
Öğrencinin kendi ilgi, yetenek ve yeterliklerini tanıması
Öğrencinin çevresiyle iyi ve olumlu ilişkiler geliştirmesi
Öğrencinin problem çözme, karar verme ve kendini yönetme becerilerini geliştirmesi
Öğrencinin gelişim dönemlerini (bilişsel, sosyal, duygusal, fiziksel) sağlıklı olarak gerçekleştirmesi temel hedeflerimizdir.
Bu çerçevede, Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisinde yapılan çalışmalar aşağıdaki başlıklarda özetlenebilir:
Eğitsel Rehberlik: Eğitsel rehberlik genel olarak, öğrencilerin eğitsel gelişim ve sorunlarına yönelik verilen yardım hizmetleridir. Öğrencinin, eğitim ortamına uyumunu, eğitsel ihtiyaçlarını, gelişimini, ilgi ve yeteneklerini tanımasını, eğitim etkinliklerini, başarı durumlarını vb. konuları içeren rehberlik alanıdır.
Mesleki Rehberlik: Öğrencinin sağlıklı ve doğru tercihler yapabilmesi için bilgi ve yardımı içerir.
Kişisel Rehberlik: Okulda, öğrenciye öğretim çalışmalarından ayrı, sınıf öğretiminin dışında verilen hizmet sürecini kapsar. Öğrencinin duygusal, toplumsal ve psikolojik sorunlarını ortadan kaldırılabilmesi için verilen hizmeti içerir.
Çalışma Çerçevesi
· Yıl boyunca her öğrenciyle mutlaka genel değerlendirme görüşmesi yapılır. Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi, herhangi bir problem odaklı değil, tüm öğrencilere ulaşan, gelişimsel, koruyucu ve süreç odaklı yaklaşan rehberlik anlayışını esas alır.
· Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi, okulumuzun vizyon ve misyonuna göre çalışmalarını planlar.
· Yönetim, öğretmen, veli ve öğrencilerle iletişimin sağlıklı yürütülebilmesi için iletişim ve paylaşım modelini esas alır.
Öğrencilere Yönelik Hizmetler
· Okul Olgunluğu Çalışması: Anasınıfı öğrencilerinin ilköğretim birinci sınıf için gelişimsel ve akademik hazır oluşluk durumunu belirleme çalışması yürütülür. Çalışmanın ardından öğrenci velisi ile bilgi paylaşımı yapılır.
· Gelişim Takibi: Öğrencilerin ruhsal, akademik ve sosyal gelişimlerinin takibi bireysel görüşmeler ve sınıf çalışmaları aracılığı ile takip edilir.
· Sınıf Rehberliği Çalışmaları: Öğrencilerin ruhsal ve sosyal gelişimlerini destekleyici sınıf rehberliği çalışmaları, yıllık rehberlik etkinlikleri programı dâhilinde düzenlenir. Bu kapsamda ders çalışma becerileri, kendini yönetme becerileri, öfke kontrolü, zorbalıkla baş etme , dengeli beslenme, karar verebilme becerileri vb. konularda sınıf çalışmaları yürütülür. Bu çalışmalar planlanırken disiplinler arası işbirliği esas alınır.
Velilere Yönelik Hizmetler
· Genel Veli Semineri: Her öğretim yılında, tüm velilerimizin katıldığı en az bir genel veli semineri düzenlenir.
· Gelişim Dönemi Semineri: Oryantasyon programları kapsamında Eylül ayında ve belirli dönemlerde öğrencilerin içerisinde bulunduğu gelişim dönemleriyle ilgili olarak, tüm sınıflar düzeyi için veli seminerleri düzenlenir.
Öğretmenlere Yönelik Hizmetler
· Sınıf Çalışmalarının Planlanması: Okulumuzun rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri yıllık planının öğretmenler, okul yönetimi ve Rehberlik Servisi işbirliği ile yürütülmesi sağlanır.
· Öğrenci Gelişim Takibi: Öğrencilerin sınıf içindeki ruhsal, akademik ve sosyal gelişimlerinin düzenli takibi sınıf rehber öğretmenleri ile birlikte yapılır ve öğrencinin ihtiyacına göre okul yönetimi ve sınıf rehber öğretmeni ile eşgüdüm halinde planlamalar ve uygulamalar gerçekleştirir.
· Özel Durumlu Öğrencilerle İlgili Bilgilendirme: Tüm öğretmenler, öğrencilerin gelişimlerinin takibini sağlayan oryantasyon ve şube öğretmenler kurulu gibi toplantılarda, öğrencilerin gelişimleri hakkında bilgilendirilir.
Adres:
DEMETGÜL MAH. 413 CAD. İSMAİL EREZ İLKOKULU BLOK NO 57 İÇ KAPI NO YENİMAHALLE / ANKARA
Telefon
0312 346 30 50